איך להימנע מקנסות ענק בהפקת קורס דיגיטלי

שתפו ב:
מה חשוב לזכור שמפיקים קורס

אני רוצה לחסוך לכם מאות אלפי שקלים. אם בשאר הטיפים שנתתי עד עכשיו חסכתי לכם אלפי שקלים, עכשיו אנחנו מדברים על מאות אלפי שקלים. מה אתם יודעים על זכויות יוצרים? לכל יוצר יש את הזכויות שלו ביצירה, והוא לא ישמח לגלות שאתם משתמשים ביצירות שלו לצרכים הכלכליים שלכם.

בואו נסביר את זה. כל התמונות, הוויז'ואלים, המוזיקה, והסרטים שאתם רואים באינטרנט – ביוטיוב, בגוגל תמונות, בכל מקום אחר – שייכים למישהו. נכון, הם הועלו לשם, אבל היוצר לא התכוון שאתם תשתמשו בהם לקורס הדיגיטלי שלכם ותמכרו אותם הלאה.

מה זה אומר בפועל? נניח לקחתם תמונה מגוגל תמונות שמישהו צילם, והוספתם אותה למצגת שלכם. עכשיו, אולי המצגת נראית מעולה, אבל רוב התמונות והמוזיקה בגוגל תמונות שייכות לאנשים אחרים, לעיתים קרובות מחו"ל. למרות הסיכויים הנמוכים שהם יראו את הקורס הדיגיטלי שלכם ויתבעו אתכם, זה עדיין אפשרי. ואם הקורס שלכם יהיה כל כך מוצלח, עם מאות אלפי קניות, גם היוצר הזה עשוי לרכוש אותו, ויהיה פחות מרוצה מהשימוש הלא חוקי ביצירה שלו.

לבעיה הזו יש פתרון אחד פשוט: השתמשו רק בתכנים שקניתם או שיש לכם זכויות שימוש עליהם. יש הרבה מאוד ספריות של ויז'ואלים, מוזיקה וכל דבר אחר שתצטרכו לקורס הדיגיטלי שלכם. עשו מנוי לאחת מהן, והשתמשו רק בתכנים שהזכויות עליהם הם שלכם או שהרשיון לשימוש בהם נרכש כחוק. מה שלא שילמתם עליו, אל תשתמשו בו – הוא שייך למישהו אחר. אם תמכרו את הקורס הדיגיטלי שלכם, שבתוכו יש ויז'ואלים או סאונדים לא חוקיים, אתם חשופים לתביעה במאות אלפי שקלים.

עלות מנוי לספריות תוכן אלו נעה בין 16-20 דולר לחודש. סכום זעום בהשוואה לנזק הפוטנציאלי של תביעה. ההשקעה הזו תחסוך לכם כאבי ראש, סיכונים משפטיים, וכמובן – מאות אלפי שקלים.

אז אם אתם באמת רוצים להצליח עם הקורס הדיגיטלי שלכם ולהימנע מבעיות משפטיות יקרות, תעשו את זה כמו שצריך. מאות אלפי שקלים חסכתי לכם עם הטיפ הזה.

דילוג לתוכן